mandag 17. juni 2013

Syrin og lupiner...

                                  

  Vi har en stor hage, en stor hage men minimalt med blomster og planter.. Men tre syriner har vi iallefall, og syriner er vel noe av det nydeligste å både se på og å lukte på synes jeg. Og ikke minst så er de obligatoriske i en hage etter min mening. Lykkelig over at de står i full blomst nå så ble det en liten tur rundt i hagen i kveld for å ta noen bilder.     





 Vi har noe som kan ligne på et blomsterbed da, men det er mest et villnis av ugress og lupiner, samt noen innslag av forskjellige markblomster.. Å som jeg gleder meg til å få ordnet med et ordentlig bed her, men først skal det graves i hele hagen.. (mer om det siden) Det skal nok bli fint tilslutt! smiler..






 Tenker det skal bli ganske så flott her etterhvert ja, med en liten steinmur og bed med mange fine stauder og fargerike blomster, også skal vi jo ha en fin liten steintrapp som kan benyttes mellom nivåforskjellene i hagen.. 





  Lupiner... elsket og hatet.. Ja de sprer seg lett og gjerne overalt.. men guri, jeg syns de er fine jeg. Og særlig nå om dagen så er jeg veldig glad de finnes i hagen vår og i det minste gir den litt farge som den så sårt fortjener veldig veldig mye mer av.. men som med alt anna: alt til sin tid..


  I kveld avslutter jeg innlegget med et lite bilderas av våre to kjære firbente, som alltid vil være med oss når vi holder på med noe. Koselig! Og når "mor" er ute med kameraet, så må det jo bare bli en liten fotoshoot..

                         Ludvig                        og                 Solan


                             Mmm.. den flua der sku jeg smakt på...



Snuser på blomster,jakter på insekter og leker sammen.. fine brødre som koser seg med lange sommerdager ute.

Med dette så ønsker jeg dere en fin start på den nye uka, Jeg håper på SOL hele uka igjennom.

Hadesålenge! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar