onsdag 5. juni 2013

Ting tar tid!

                                       

 Selv om jeg alltid har vært av typen som klarer å se for meg hvordan jeg ville hatt det i et rom nesten med engang jeg ser det for første gang, så kan det ofte dukke opp noen utfordringer. Som f.eks at størrelsen på sofaen ikke vil passe inn med lengden på veggen der den var tenkt eller at tv-benken(som egentlig er en nydelig skjenk jeg er kjempeglad i)ikke lenger passer inn.
   
 Man må faktisk bo seg litt inn før alt faller på plass, og ikke minst skal også mannen i huset like det vi omgir oss med han også. Men det er nok ingen hemmelighet at det er jeg som har styrt mest hva angår interiøret her og jeg skjuler meg nok litt bak at jeg alltid har vært over gjennomsnittet interessert i interiør selv om jeg ikke er noen typisk trendfølger.. Jeg vet nesten umiddelbart hva jeg liker og ikke.


   Å som jeg allerede savner denne sofaen! Men som dere ser, så var den for lang( gikk jo langt inn og nesten helt over døråpninga til verandadøra, og det er jo ganske håpløst, så nei det var godt å bli kvitt den, og samtidig få igjen noen kroner for den som kan komme til nytte til no anna som kan komme i hus ;-)

 Når det kommer til ny kosekrok foran tv'n så har jeg en plan, men det kan ta litt tid før den er gjennomført, ettersom det meste går litt tregt her for tida, men det har det vel egentlig gjort hele veien siden vi startet med oppussing i høst.. sykdom i hus tar på og da går det hardt utover oppussing og pågangsmot, og såklart også alt anna!!


 Er det en ting som aldri skal selges men som alltid skal ha en hederlig plass her i heimen så er det denne skjønnheten av en kommode! Vakkert og praktisk i ett og samme møbel, denne fikk jeg av min kjære mamma som kjøpte den på en auksjon for noen år siden.  
 Da hun kjøpte den så var den malt i en gyselig grønnfarge (spygrønn tror jeg den var) med svarte dreide detaljer i front, men snill som mamma er så malte hun den for meg før hun kom til meg og vi fikk byttet denne mot en litt "svakere" Ikea-kommode jeg hadde i leiligheta jeg da bodde i. Heltre er tingen om man skal stappe skuffer fulle av klær(det veier faktisk litt).


  Detaljer oppå kommoden som har fått plass foran tapetveggen som er på kjøkkenet/spisestua, koselig med selvplukkede perleblomster fra egen hage ( er vel det eneste foruten liljekonvall og ugress som fantes her, men det skal vi nok få gjort noe med ettehvert). Jo forresten vi har tre flotte syriner i hagen da, som holder på å blomstre i disse dager! Det er en fryd både for øyet og nesa det! ;-)


  Tilslutt i dag så vil jeg få by på en liten sniktitt fra kjøkkenet, flere bilder kommer senere..


              Fornøyd med egen innsats på flislegging


                                                    og oljing av benkeplata

 Synes det ble skikkelig fint sammen med de grå frontene og gulvet, for ikke å nevne tapeten som er over benken på andre siden av kjøkkenet.. Bilder av hele kjøkkenet kommer.. Min kjære samboer som har vært så flink med kjøkkenmonteringa (og også hjulpet til med flislegging, må jo ikke glemme det) er også storfornøyd!



Velkommen innom igjen snart!

Her er det tordenvær og sprutregn, så nå skal jeg krype under pleddet med en kopp te og kose meg med interiørblader og snike innom noen inspirende blogger.

Håper du får en fin onsdagskveld der du er! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar