søndag 7. juli 2013

Fornøyd

 I vår var vi på loppemarked i hjembygda mi, Kolbu. Og som jeg nesten alltid gjør så fant jeg en skatt, eller det var to skatter som ble med meg hjem derfraMen nå skal dere få se den ene av de.. den skatten som er ferdig oppusset! 

 Det er stuebordet jeg snakker om, det som stod der som et blankt lerret i ubehandlet furu og ropte på meg.. med de fine beina og en skuff på hver langside.. Jeg måtte bare ha det, det kunne bli så fint med noen strøk maling og fine knotter.. Og fint ble det, i samme farge som yttergangen bare med oljemaling og litt mer glans. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!



 Se de beina! Digger de, og ikke har jeg sett maken (selv om bordet sikkert finnes i flere eksemplarer, så er det kanskje ingen som har det akkurat slik).


Med hvite sofaer og ellers ganske mye lyst, så synes jeg det ble fint med litt farge på bordet. Det er jo fortsatt nøytralt og passer til alle farger, noe som er fint da jeg liker å bytte på farger i interiøret etter humør og årstider.


Endelig så er sofakroken komplett i fine sommerfarger! 

 Denne uka fikk jeg en gave av en god venninne som var innom på sitt første besøk her i huset. Fin potte  i helt riktig farge(!) med et søtt lite tre oppi. Den har fått plass i vinduskarmen sammen med to fine heklede lykter jeg fikk til bursdagen min, av min svigerinne m/familie.
Helt perfekt! 

Nå skal sola nytes til det fulle resten av dagen, kos dere alle sammen! :-)





2 kommentarer: